Psychological Factors of Cognitive Learning Strategies Formation in Students
DOI:
https://doi.org/10.21638/11701/spbu16.2016.409Аннотация
The article is devoted to the study of psychological factors underlying the formation of cognitive learning strategies. Th e concept ‘cognitive learning strategies’ and their types is explained, the defi nitions
‘cognive styles’, ‘learning styles’, ‘metacognition’ were analyzed. The results identify that the psychological characteristics responsible for the formation of cognitive learning strategies are, on the one hand, an ‘orientation towards time’, a ‘need for cognition’ and ‘autonomy’ (the factor of ‘constructing your personal space’), and, on the other hand, self-refl ection, high normativity of behavior and self-control (the ‘regulative’ factor).
Ключевые слова:
learning strategies, cognitive strategies, educational activities, psychological factors
Скачивания
Библиографические ссылки
References
intelligence in childhood and adolescence: Spanish validation of a measurement instrument. Journal of
Psychodidactics, 2012, vol. 17, pp. 309–338.
intelligence and learning styles. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2012, vol. 31, pp. 95–99.
Загрузки
Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Статьи журнала «Вестник Санкт-Петербургского университета. Психология» находятся в открытом доступе и распространяются в соответствии с условиями Лицензионного Договора с Санкт-Петербургским государственным университетом, который бесплатно предоставляет авторам неограниченное распространение и самостоятельное архивирование.